Isnin, 27 Februari 2012

Bina header Blog

Cara bina header Blog guna  Pixlr.com (free)

Cara ini disediakan bagi yg tidak mempunyai perisian adobe photoshop.. 
saya akan tunjuk satu persatu cara bina header.... mudah ja.. (bagi yang faham)

Contoh header yang dah siap pasang..

untuk melihat lebih jelas.. sila klik gambar 2



Video bahagian ini akan menunjukkan kepada anda bagaimana untuk Bina Header Blog, Latar . Kemudian anda boleh belajar bagaimana untuk memasang menggunakan tutorial ini.
Lihat dan fahamkan.. masih x faham.. sila bertanya.. jgan malu2.. 

Video Part 1

Sila Klik Sini untuk photo editor online

Langkah 1.

sila klik  -> Open photo editor <-   pada Photo editor tersebut

Langkah 2.

Klik "( Create a new image)"

Langkah 3.

:: taip nama.
::Present (800X600)
:: Width :(1000) :: Height:(400)
Yang Paling penting..
:: Jangan lupa Klik Transparent kat kotak kecil 2..

Dan seterusnya ikut langkah2 kat video part2 dan part3
^_^;__ semoga berjaya

Video Part 2



Video part 3


klik sini Belajar Cara memasang dalam Blogger

Jangan Lupa Klik Suka ^_^' owkey





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Saya tak kata saya baekk.. hmPir smua post2 saya kat blog nmpak Sangat baek, maen bgkng smbil sebar2 maklumat yG berguna Bukan untuk saya sorang , Tapi Untuk Smua Pembaca..|| ^-^|| Sekurang2nya SaYa meNcuba unTuK Menjadi Yang Terbaek.. Rugi Jika x mencuba.. Percaya la..

┌─┐ ─┐☮
│▒│ /▒/
│▒│/▒/
│▒ /▒/─┬─┐
│▒│▒|▒│▒│
┌┴─┴─┐-┘─┘
│▒┌──┘▒▒▒│
└┐▒▒▒▒▒▒“”